تاریخ : شنبه, ۹ اسفند , ۱۳۹۹ 16 رجب 1442 Saturday, 27 February , 2021
3

نقدی بودن قابلیت های درون انسان

  • ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
نقدی بودن قابلیت های درون انسان

همه قابلیت های درونی ما نقدی است. (قابلیت درونی هر انسانی، ظرفیت او برای رسیدن به هدف اصلی، یعنی همان سیر و رسیدن به پروردگار است، یعنی همین جا انسان می تواند به ملاقات پروردگار متعال برسد.) اینکه گفته می شود قرآن در این ماه(ماه رمضان) نازل شده، معنایش این نیست که فقط من و […]

همه قابلیت های درونی ما نقدی است. (قابلیت درونی هر انسانی، ظرفیت او برای رسیدن به هدف اصلی، یعنی همان سیر و رسیدن به پروردگار است، یعنی همین جا انسان می تواند به ملاقات پروردگار متعال برسد.) اینکه گفته می شود قرآن در این ماه(ماه رمضان) نازل شده، معنایش این نیست که فقط من و شما آن را بشنویم و آن را تکرار کنیم؛ بلکه بدین معناست که اگر کسی قابلیت خود را نشان دهد و آن را درک کند، همه قرآن در او متجلی می شود و در همین دنیا به ثواب آن نیز خواهد رسید.

در این نوشتار، بحث در این نیست که این عمل، آن ثواب را دارد و یا این عبادت حقیقی یا ناصحیح محسوب می شود(اگرچه این ها در جایگاه خودشان درست است؛) بلکه بحث در درک فلسفه وجودی این هاست

اینکه چرا ما از عباداتمان، حتی در وضو گرفتن و اذکار لذت نمی بریم ؟ از تلاوت قرآن چه لذتی را باید بیریم، اما نمی بریم؟ فلسفه آن این است که ما همیشه به فکر نسيه (ثواب آخرت) بوده ایم و عبادات را برای ثواب (قیامت) انجام می دهیم. در حالی که ما نسیه نداریم و این تصور غلط است. دائم به دنبال ثواب هستیم؛ ثوابی که معنا نشده است و نمی دانیم تا کی به دنبال آن هستیم. این باید معنا شود.

استاد غفاری، کتاب شوق عشق، صفحه ۱۹

نقدی بودن قابلیت های درون انسان ۸ (۵۵٫۰۰%(۲٫۷۵/۵

لینک کوتاه : https://marefatenafs.ir/?p=501141

نوشته های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.

lightbox